Burklesk

Nån går hem och nån går utan

Kategori: Allmänt

Idag är en sån där dag när ingenting går bra.
Började med att bli lite sen iväg till skolan, men hann dock i tid med adrenalinet lite förhöjt, skyndade mig i trappan och ramlade (men måste ändå säga att det är förvånansvärt bra gjort att ramla första gången på 3 år, tänker varje gång jag går i någon trappa i skolan att jag kommer ramla, och som tur var tror jag ingen såg mig eftersom vi var i en av de mer öde delarna av skolan idag).
So I drop to my knee, see my little knee?
Sen hade vi en bra dag med föreläsning om cancer, Sara hade inte heller en lyckad dag och lyckades spilla ut sitt kaffe, men det ordnade sig också sen. När vi hade slutat hade jag en timme på mig att ta mig hem, förbi mor och slänga i mig några pannkakor och sen vara hos barnmorskan för spiral-insättning. Hade självklart ingen bensin kvar heller så fick skynda mig in till stan och tanka först (bilkö - självklart). Men ändå, 5 över 1 var jag hos barnmorskan, kvart över var jag klar och ja det gjorde ont.
Dock en vändning på dagen när jag kom hem - ett tilbud om jobb på Akershus sjukhus som tilkallingshjelp. Hur jag gör med det får vi väl se, aldrig fel med lite extra pengar.
Nu ska jag snart ut till skärgårn på barnkalas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Presentation

Min profilbild