Burklesk

Jag hade hammaren beredd under kavajen när han kom ut i sidenscarf och sa: God dag!

Kategori: Allmänt

Nu lyser ängarna av sommarns alla blommor. 
Nu surrar bin, och fåglar sjunger överallt. 
Nu stryker vinden genom trädens höga kronor, men i min trädgård är det visset, mörkt och kallt. 
Därute doftar det av sommarns alla dofter. 

Jag levde lycklig här med dig och mina katter, ett liv i synd och utan omsorg att bli frälst. 
Försonad med min karaktär, för jag har aldrig kunnat säga nej till någonting som helst. 
Och aldrig nekat mig det ena eller andra, och levat livet, tills jag krossades en dag. 

Nej, åt det gamla skall vi binda vackra kransar och ta vårt liv och mina katter som de är. 
Dig skall jag älska livet ut, dig har jag kär!

Och aldrig skall du bli nån annans tidsfördriv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Presentation

Min profilbild