Burklesk

Min första mors dag, som mor.

Kategori: Allmänt

Vaknade klockan halv 9 bredvid min ena prinsessa.
Godmorgon mamma sa hon med ett leende och vi gick upp.
Fick frukost av mina döttrar, dom hade inte serverat den på sängen för det hade dom inte lärt sig än, sa dom.
Sen packade vi ihop oss och åkte till min mor.
Där bakade tjejerna tårta till sin mor och mormor.
Sen gick vi på en promenad och dom plockade blommor till mig.
Och jag dansade en glädjedans för att jag har så fina barn.
Efter det (och bak av 17 små kakor till namngivelsen) åkte vi hem igen och barnen somnade sött i sina sängar.
Nu kom jag på mig själv med att stå och stryka min sambos skjorta för första gången. Och ett gäng kökshanddukar.
Nej så jag till mig själv.
Nu sätter du dig i soffan.
Okej då, så gjorde jag det.
Framför en film.
Medans min sambo tittar på valvaka och kommenterar för sig själv... Jisses.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Presentation

Min profilbild