Burklesk

Egentid

Kategori: Allmänt

Det ska erkännas; två bebisar, en sambo och en katt som ständigt söker ens uppmärksamhet ger inte många minuter till att skriva blogginlägg.
Komponera dom i huvudet däremot, det hinns, och det gör jag ofta. Men sen att få in dom här...
Det här inlägget komponerade jag medans jag gjorde den dagliga saneringen av kök efter detta:
Suddig men grötig bebis. 
Nej dom får inte alltid äta gröten direkt ur skålen. Men ibland, till exemper efter en lång arbetsdag, så är mitt tålamod inte det bästa. Och istället för att då kasta gröten på tapeten, som jag egentligen vill, så låter jag barnen göra vad dom vill när dom bara gnäller för att dom vill ha gröt och inte vill ha gröt. Eller vad det nu är som stör..
 
Så nu har jag badat grötiga barn, sanerat lägenhet och barnkläder, satt på diskmaskinen och äntligen tvättat mitt snuskiga hår. Och nu sitter jag i soffan med en clementin och ett glas vatten och njuter av egentid när Marcus är iväg och dricker öl (jag fick ju åka på tjejkväll igår!)
Nu tänker jag inte resa mig upp i onödan.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Presentation

Min profilbild