Burklesk

23 december

Kategori: Allmänt

Dan före dan och barnen somnade på ett par minuter (efter att ha krånglat vid nattningen en längre tid). 
Hann sätta mig vid datorn när det ringer frenetiskt på dörren. Man hinner tänka många tankar och till och med titta ut innan man öppnar (svensk som man är), men där står en granne i en rökfylld trappuppgång och försöker få tag i alla grannar.
Mitt första samtal till SOS och nu är gatan fylld med blåljus. Vet fortfarande inte vad som händer, men vi har stängt in oss och barnen sover fortfarande (som tur är). 
Just nu är jag glad att jag precis gått brandutbildning på jobbet så jag känner mig säker i att stänga in mig istället för att väcka barnen och springa ut. Och väldigt glad att vi ändå bor i ett nytt och (förhoppningsvis) säkert hus.
 
Och så glömmer man den där julstressen och inser bara sådär hur snabbt allt kan ändras.
 
Så att berätta om vad som hänt sen sist och sådär känns inte så viktigt nu.
Återkommer med en update och hoppas på att vi ändå får en lugn och mysig jul.
 
Update kl.23: dom fick ut en svart version av något som liknade en AC. Nu är det tyst och lugnt i huset.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Presentation

Min profilbild