Burklesk

Jag har något jag skulle vilja dela med mig av

Kategori: Allmänt

När man går för att lämna blodprover nu när man själv oftare är den som sticker än blir stucken, så blir hela upplevelsen lite annorlunda.
 
För någon vecka sen gick jag till lab och lämnade lite blod, människan som stack mig då märktes direkt att hon var ny på sitt jobb. Hon började med att lämna mig i en kvart för att ta reda på hur hon skulle ta proverna. 
Tillslut efter mycket krångel stack hon mig och tog diverse rör. När det var klart fick jag ett litet plåster och sen gick jag därifrån.
När jag kom ut märkte jag hur det blödde igenom plåstret. Inte första gången iof, men jag tryckte på det och knallade hem.
Nu ser min arm ut såhär.
Blå. Nu skulle jag återigen till lab. Möttes av en glad och trevlig man som tydligt hade jobbat lite längre. Blev så imponerad av hur snabbt allt gick idag:
Klämma på kärl (känner igen det där gillande hummandet när man hittat ett bra kärl, haha), sprita, stasa, sticka, stasa av, byta rör, klart. Han tryckte på en tuss, kikade hur mycket det blödde och la på en till. Han gjorde till och med ett veck på tejpen för att den lättare ska gå att ta av.
 
Man blir imponerad av det lilla.
Det är bra att få sitta på andra sidan planhalvan ibland, tror man lär sig mycket då.
En dag ska jag sticka lika skillat som honom.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Presentation

Min profilbild